Praktika TS Laevades on hea valik Eestis õppivale meremehele. 2019. aasta suvel sooritasid TS Laevades madruse praktika kaheksa Eesti Mereakadeemia ja Eesti Merekooli tüürimehe eriala õpilast. Nende sõnul sobib praktika Eesti mandri ja suursaarte vahel opereerivatel parvlaevadel ideaalselt just esmaseks meremehe praktikaks.
„Jäin oma suvise praktikaga väga rahule. Kuna meeskond oli väike ja kokkuhoidev, oli neil ka piisavalt aega mind õpetada. Kõige enam juhendas mind pootsman, kellele olen väga tänulik. Kogu praktikast jäi kõige paremini meelde see päev kui sooritasime laadimise rekordi – sel päeval pidime palju ringi jooksma ning paigutasime sõidukid laevale piinliku täpsusega,“ kommenteeris praktikant parvlaevalt Leiger.
Parvlaeva Tiiu praktikant kinnitas samuti, et soovitab TS Laevu madruse praktika sooritamiseks. „Mulle meeldis kõige enam hea seltskond. Tiiu meeskond oli nii tore, et tuju oli kogu praktika vältel suurepärane.“
Ka teine praktikant parvlaevalt Tiiu ütleb, et meeskond võttis ta kiiresti omaks ning nii tekkis kohe praktika alguses hea kodune tunne. „Mina kiidan väga ka toitlustust parvlaeval. Söök oli nii maitsev, et mõned kilod tulid ikka suvega juurde.“
Praktikat TS Laevades soovitab ta esmakursuslastele väga: „Plussiks on see, et ei pea praktika pärast kuhugi kaugele sõitma, ega pikalt kodust ära olema. TS Laevades kehtib graafik süsteemiga 2 nädalat tööl ja seejärel 2 nädalat vaba. Lisaks on väga hea teha praktikat uuel laeval, kus on kõik süsteemid kaasaegsed. Näiteks on Tiiu asimuutkäiturite tehniline lahendus uudne ning selle mõistmine annab edaspidi eelise“.
Parvlaeva Tõll praktikant kiidab, et kolmekuulise praktika käigus said talle kõik madruse tööülesanded ilusti selgeks. „Madruse töö parvlaeval hõlmab sõidukite laadimist laeva ning laevalt maha ning igasuguseid laeval vajalikke hooldustöid – värvimine, teki pesu, parandus- ja puhastustööd.“
Lisaks meeldis talle Tõllu kapteni ja tüürimehe õpetamisviis. „Kui midagi küsisin, siis suunati vastusele lähemale, aga minu eest tööd ära ei tehtud. Selliselt oli õppimisprotsess väga kiire. Praktika puhul meeldis väga ka see, et suvised reisijad olid enamasti väga rõõmsad ja heatujulised. Selliseid kliente oli kohe lust laeval suunata.“
Samas märkis ta, et töö Virtsu-Kuivastu liinil võib kiiresti üksluiseks minna, kuna väikest vahemaad läbitakse päevas väga mitu korda.
Ühel praktikandil õnnestus sel suvel praktikal olla lausa kahe parvlaeva peal. Esmalt Leigeril ning siis Tõllul. Tema sõnul oli kogu praktika kogemus väga positiivne ning seda nii oluliste teadmiste omandamise kui ka suurepärase meeskonna poolest. „Mõlemal laeval oli tore ja kokkuhoidev meeskond. Väga meeldis, et kogu meeskonnas oli horisontaalne suhtlusstiil ning vajadusel sain küsimustega kohe otse tüürimehe või kapteni poole pöörduda. Kõige põnevam oli praktika käigus läbi teha ohutusõppus „Mees üle parda“. Õppuse ajal sain kiirvalvepaadiga sõita vette kukkunut päästma. Samuti meeldis see, et sain sõita nii Rohuküla-Heltermaa kui ka Virtsu-Kuivastu liinil. Alguses tundus Saaremaa liinil liiklus väga tihe ning töö Hiiumaa liinil selle tõttu meeldivam. Aga kui olin juba paar päeva Tõllu peal olnud, harjusin ka kiirema töötempoga ära. Meeldis, et sain praktikal olles ka Tõllu doki kogemuse.“
TS Laevade madruse praktika periood oli kolm-neli kuud juunist septembrini. TS Laevad ootab TTÜ Eesti Mereakadeemia ja Eesti Merekooli tudengeid praktikale ka edaspidi.
Enda praktika soovist saab teada anda kirjutades personal@tslaevad.ee.
Taustainfo:
Meresõidupraktika on teenistus laeva pardal laevapere liikmena.
Et saada tüürimeheks on tarvis õppida 5 aastat, millest kokku 12 kuud peab moodustama meresõidupraktika laeval. Praktikat sooritatakse tavaliselt etapiliselt. Praktika nõue on kõige olulisem just selle tõttu, et meremeheks pürgiv noor saaks veenduda, et meremehe elu laevas ning viibimine kodust eemal on talle sobilikud.
Meremehe praktika kohta vaata rohkem infot Eesti Mereakadeemia veebilehelt ja Eesti Merekooli veebilehelt.